محمد سرشار با اشاره به این که دفترهای شکرستان طی فرایندی ۶ مرحله ای تولید شده است، گفت: با تولید نوشت افزارهای شکرستان دیدیم که تلفیق دقیق علم و عمل با اقبال مردم مواجه می شود.
محمد سرشار رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان که در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه نوشت افزارهای ایرانی اسلامی با عنوان “ایران نوشت” حضور داشت، به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: یکی از مسائلی که در حوزه اقتصاد فرهنگ مطرح است، بحث تجاری سازی آثار هنری است. حوزه هنری طی چندین سال فعالیت اش بخش عظیمی از سرمایه آثار هنری را برای خود ایجاد کرده است که البته در چندین سال گذشته تلاش هایش در زمینه تجاری سازی آثار هنری محدود به تولید صنعتی در عرصه انتشارات و توزیع لوح های فشرده بوده است.
وی ادامه داد: یکی از بخش هایی که در آن کمبود جدی احساس می شد بخش کودک و نوجوان بود. از اسفند ماه سال ۱۳۹۱ که حوزه هنری کودک و نوجوان تاسیس شد این بار بر زمین مانده را بر دوش گرفت و یکی از کارهایی که انجام داد برنامه ریزی برای تجاری سازی آثار انیمیشن حوزه هنری مانند مجموعه شکرستان به عنوان مهمترین آن ها بود.
سرشار با تاکید بر این که مجموعه شکرستان به عنوان محبوب ترین انیمیشن ایرانی سرمایه اجتماعی عظیمی را برای خود ایجاد کرد، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۲ تولید مجموعه شکرستان با الگوی جدید نوشت افزار و در قالب دفتر همراه شد و بعد از آن به قالب های دیگری مانند کاغذهای ذینتی، ساک های تزیینی و … رسید و این قالب ها روز به روز افزایش یافت.
رییس حوزه هنری کودک و نوجوان درباره موفقیت مجموعه شکرستان در تولید و فروش لوازم جانبی همچون نوشت افزارها نیز گفت: تخصص ما در زمینه های مدیریت فرهنگی و حوزه اقتصاد فرهنگ مبنای اصلی این کار بود. این داشته علمی و توانایی به کار بردنش در عرصه عمل دست به دست هم داد تا این اتفاق بیافتد. پیش از این که وارد عرصه اجرا شویم مدتی از زمان خود را صرف طراحی های محتوایی و برنامه ریزی های راهبردی کردیم و مطالعات بازارمان را بر اساس برنامه ریزی راهبردی انجام دادیم. در مجموع فرایند ۶ مرحله ای طی شد تا به تولید دفترهای شکرستان رسیدیم. فروش یک میلیون و ۳۷۰ هزار جلدی دفترها در سال ۹۲ و رکوردی که کسب کرد نشان داد که تلفیق دقیق علم و عمل با اقبال مردم مواجه می شود.
وی همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، عنوان کرد: برنامه ما برای ارائه لوازم تحریر شکرستان از اوایل مرداد ماه آغاز شده است و مردم می توانند آثار را در مغازه ها و نمایشگاه ها ببینند.
سرشار افزود: هدف نمایشگاه “ایران نوشت” بیشتر نمایش توانمندی های نوشت افزار های ایرانی اسلامی است و برای عرضه لوازم التحریرهای شکرستان به مردم نمایشگاه های متعددی که مجموعه های مختلف آن را در سطح شهرها برگزار می کنند فعال هستند و آثار شکرستان نیز در این مجموعه ها موجود است. می توان گفت یکی از نقاط قوت نوشت افزارهای شکرستان نسبت به دیگر محصولات، شبکه توزیع قوی در فروشگاه هاست.
نشانی اصل نوشته: